ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΧΗΜΕΙΑΣ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
3Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΧΗΜΕΙΑΣ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
1. Να
αναπτύξετε τις ιδιότητες των οξέων.
2. Που
οφείλονται οι ιδιότητες των οξέων;
3. Τι
είναι οι δείκτες; Να αναφέρετε μερικούς δείκτες.
4. Να
αναφέρετε μερικά τρόφιμα και τα οξέα που περιέχονται σε αυτά.
5. Να
διατυπώσετε τον ορισμό των οξέων.
6. Ερώτηση
8 σελίδας 15 σχολικού βιβλίου
7. Γιατί
η λεμονάδα είναι ξινή;
8. Πόσο
μπορεί να είναι το pH μιας λεμονάδας;
9. Εάν
αραιώσω τη λεμονάδα με νερό, το pH της θα μειωθεί ή θα αυξηθεί;
10. Εάν
μέσα στη λεμονάδα ρίξω λίγο καθαριστικό τζαμιών το pH θα μειωθεί ή θα αυξηθεί;
11. Εάν
ρίξω λίγη λεμονάδα μέσα σε διάλυμα μπλε της βρομοθυμόλης τι χρώμα θα προκύψει;
12. Πόσο
μπορεί να είναι το pH του καθαριστικού τζαμιών;
13. Εάν
αραιώσω το καθαριστικό τζαμιών με νερό το pH θα μειωθεί ή θα αυξηθεί;
14. Εάν
μέσα στο καθαριστικό τζαμιών ρίξω λίγη λεμονάδα το pH θα μειωθεί ή θα αυξηθεί;
15. Εάν
ρίξω λίγο καθαριστικό τζαμιών μέσα σε διάλυμα μπλε της βρομοθυμόλης τι χρώμα θα
προκύψει;
16. Σε
καθαρό νερό στους 25°C να συγκρίνετε τον αριθμό των ιόντων H+ και OH-
17. Σε
λεμονάδα να συγκρίνετε τον αριθμό των ιόντων H+ και OH-
18. Σε
καθαριστικό τζαμιών να συγκρίνετε τον αριθμό των ιόντων H+ και OH-
19. Τι
αέριο παράγεται εάν ρίξω ισχυρό HCl σε μάρμαρο; Να γράψετε τη χημική εξίσωση.
20. Τι
αέριο παράγεται εάν ρίξω μέσα σε ισχυρό HCl σιδερένια καρφιά; Να γράψετε τη
χημική εξίσωση.
21. Εάν
διαθέταμε μικροσκόπιο που μπορεί να διακρίνει μόρια, άτομα και ιόντα τι θα
βλέπαμε σε μία σταγόνα καθαρού νερού;
22. Εάν
διαθέταμε μικροσκόπιο που μπορεί να διακρίνει μόρια, άτομα και ιόντα τι θα
βλέπαμε σε μία σταγόνα διαλύματος HCl;
23. Εάν
διαθέταμε μικροσκόπιο που μπορεί να διακρίνει μόρια, άτομα και ιόντα τι θα
βλέπαμε σε μία σταγόνα διαλύματος NaOH;
24. Εάν
διαθέταμε μικροσκόπιο που μπορεί να διακρίνει μόρια, άτομα και ιόντα τι θα
βλέπαμε σε μία σταγόνα διαλύματος HCl που έχει εξουδετερωθεί πλήρως από NaOH;
25. Σε
τι διαφέρει ένα κατιόν, ένα ανιόν και ένα άτομο;
26. Αντιστοιχήστε
Χάλυβας
|
Στοιχείο
|
NaOH
|
Χημική ένωση
|
Χαλκός
|
Κράμα
|
HNO3
|
|
Μπρούντζος
|
|
27. Τι
είναι η όξινη βροχή;
28. Σε
ποιες περιοχές εμφανίζεται η όξινη βροχή;
29. Που
οφείλεται η όξινη βροχή;
30. Ποιες
είναι οι επιπτώσεις της όξινης βροχής στην υδρόβια ζωή, στα μνημεία, στα
μέταλλα, στα δάση και στην υγεία του ανθρώπου;
31. Πόσο
είναι το pH του καθαρού
νερού, πόσο της κανονικής βροχής και πόσο της όξινης βροχής;
32. Που
οφείλεται το pH της
κανονικής βροχής και που της όξινης βροχής;
33. Συνήθως
πόσο είναι το pH των
λιμνών;
34. Πόσες
φορές ποιο όξινο είναι ένα διάλυμα με pH=3 σε σχέση με ένα με pH=4;
35. Πως
βρίσκεται το διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα και πως το διοξείδιο του
θείου; Να σημειώσετε τις χημικές εξισώσεις σχηματισμού τους.
36. Που
παράγονται τα οξείδια του θείου και που τα οξείδια του αζώτου; Γιατί;
37. Από
ποιες φυσικές πηγές παράγονται οξείδια του θείου και από ποιες οξείδια του
αζώτου;
38. Γιατί
τα οξείδια του θείου και του αζώτου είναι υπεύθυνα για την όξινη βροχή αφού δεν
είναι οξέα;
39. Γιατί
τα μάρμαρα διαβρώνονται από την όξινη βροχή; Σημειώστε την χημική εξίσωση.
40. Γιατί
τα μέταλλα διαβρώνονται από την όξινη βροχή; Σημειώστε την χημική εξίσωση
λαμβάνοντας ως μέταλλο τον Σίδηρο (Fe).
41. Τι
είναι το γαστρικό υγρό, πόσο είναι το pH του, ποιο οξύ περιέχει;
42. Όταν
νοιώθουμε ενοχλήσεις στο στομάχι ποιες ουσίες παίρνουμε για να ανακουφιστούμε
και γιατί;
43. Πόσο
είναι το pH του
αίματος;
44. Γιατί
νοιώθουμε κούραση μετά από έντονη μυϊκή άσκηση;
45. Πώς
παράγεται το γαλακτικό οξύ στους μυς;
46. Γιατί
όταν τρώμε συχνά ζάχαρη καταστρέφονται τα δόντια;
47. Πόσο
είναι το pH του
δέρματός μας; Σε τι μας προστατεύει;
48. Τι
επιπτώσεις έχει η χρήση σαπουνιού στην υγεία του δέρματός μας; Τι είδος
σαπουνιού να χρησιμοποιούμε;
49. Με
ποιες χημικές ενώσεις καθαρίζουμε τα άλατα που συσσωρεύονται στις βρύσες και
τις τουαλέτες; Γιατί;
50. Με
ποιες χημικές ενώσεις καθαρίζουμε τα λίπη;
51. Να
εξηγήσετε αναλυτικά την απορρυπαντική δράση του σαπουνιού.
52. Να
περιγράψετε τη φωτοσύνθεση. Τι καταναλώνεται και τι παράγεται;
53. Τι
είδους εδάφη είναι όξινα και τι είδους είναι βασικά; Πως μπορούμε να αυξήσουμε
το pH των όξινων
εδαφών;
54. Τι
είναι τα λιπάσματα; Τι σημαίνει ότι ένα λίπασμα είναι τύπου 10-5-7;
55. Ποιες
ουσίες που χρησιμοποιούνται σε μεγάλη κλίμακα από τον άνθρωπο προκαλούν το
φαινόμενο του ευτροφισμού;
56. Να
αντιστοιχήσετε την πρώτη στήλη με τη δεύτερη και τη δεύτερη με την τρίτη στήλη:
Αλογόνο
|
1η Ομάδα
|
Κάλιο
|
Αλκάλιο
|
2η Ομάδα
|
Ασβέστιο
|
Ευγενές Αέριο
|
17η
Ομάδα
|
Χλώριο
|
Αλκαλική Γαία
|
18η
Ομάδα
|
Ήλιο
|
57. Πόσα
στοιχεία υπάρχουν στη φύση περίπου; Τα περισσότερα είναι μέταλλα ή αμέταλλα;
58. Να
χαρακτηρίσετε τις παρακάτω προτάσεις ως σωστές ή λανθασμένες:
a.
Όσο κοντύτερα στον πυρήνα βρίσκεται ένα
ηλεκτρόνιο τόσο μεγαλύτερη είναι η ενέργειά του.
b.
Τα στοιχεία της 14ης Ομάδας έχουν 4
ηλεκτρόνια στην εξωτερική στιβάδα
c.
Τα Αλκάλια έχουν 1 ηλεκτρόνιο στην εξωτερική
στιβάδα
d.
Τα Αλογόνα έχουν 5 ηλεκτρόνια στην εξωτερική
στιβάδα
e.
Τα στοιχεία της 3ης περιόδου έχουν 4
στιβάδες ηλεκτρονίων
59. Τι
κοινό έχουν τα στοιχεία της ίδιας ομάδας; Γιατί;
60. Να
αναφέρετε 7 ιδιότητες των μετάλλων
61. Τι
είναι τα κράματα; Γιατί τα χρησιμοποιούμε; Να αναφέρετε 3 κράματα και τα
συστατικά τους
62. Γιατί
το διαμάντι και ο γραφίτης έχουν τόσο διαφορετικές ιδιότητες;
63. Τι
είναι οι γαιάνθρακες; Πως δημιουργήθηκαν;
64. Τι
είναι ο ασβέστης; Πως παράγεται; Που χρησιμοποιείται; Να σημειώσετε τις
αντίστοιχες χημικές εξισώσεις.
65. Τι
είναι τα κονιάματα; Ποια είναι τα είδη τους; Να αναφέρετε από ένα παράδειγμα.
66. Γιατί
το διοξείδιο του άνθρακα χρησιμοποιείται στους πυροσβεστήρες;
67. Πως
και από ποια υλικά παρασκευάζεται το γυαλί;
68. Σε
τι διαφέρει το γυαλί από το κρύσταλλο;
Μάνος Ριτσατάκης Φυσικός
Ετικέτες Γ Γυμνασίου, Επανάληψη, Χημεία
1 σχόλια:
βοηθητικοτατες οι ερωτησεις!!ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ Ευχαριστουμε που αναρτατε τα παντα εδω...μας χρειαστηκε ολη την χρονια ειναι αληθεια (αφου εχουμε την ταση να χανουμε φωτοτυποιες)!!!
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα