Αλλαγές στην παιδεία
Από την Ελευθεροτυπία (18/10/2009) για αλλαγές στην Παιδεία
Το θέμα που θα απασχολήσει ξανά όλους τους φορείς που μετέχουν στο διάλογο και στο οποίο δίνεται ειδικό βάρος για τη δημιουργία του νέου σχολείου είναι τα αναλυτικά προγράμματα. Σύμφωνα με την πρόταση που έχουν διαμορφώσει οι συμμετέχοντες στο ΣΠΔΕ, «μέσα από τα προγράμματα αυτά πρέπει να επιδιώκεται η καλλιέργεια οκτώ βασικών ικανοτήτων, οι οποίες θεωρούνται αναγκαίες για την προσωπική ανάπτυξη του ατόμου, την καλλιέργεια της συνείδησης του ενεργού πολίτη, την κοινωνική ένταξη και την απασχόληση». Αυτές είναι:
· Ικανότητα επικοινωνίας στη μητρική γλώσσα.
· Ικανότητα επικοινωνίας σε ξένες γλώσσες.
· Μαθηματική ικανότητα και βασικές ικανότητες στην επιστήμη και την τεχνολογία.
· Ψηφιακή ικανότητα.
· Μεταγνωστικές ικανότητες, να μάθεις δηλαδή με ποιο τρόπο να μαθαίνεις.
· Αξίες, αρχές και ικανότητες που αναπτύσσουν την ιδιότητα του ενεργού πολίτη.
· Ανάπτυξη της ικανότητας για την ανάληψη πρωτοβουλιών σε όλους τους τομείς.
· Πολιτισμική συνείδηση και έκφραση.Οι κατευθύνσεις για τη σύνταξη νέων αναλυτικών προγραμμάτων επικεντρώνονται, επομένως, στο να αναπτύξουν οι μαθητές «ικανότητες-κλειδιά» για δημιουργικότητα, στοιχείο που αξιολογείται και σε διεθνείς διαγωνισμούς όπως ο διαγωνισμός PISA. Είναι ανάγκη επίσης να αποκτήσουν οι μαθητές τα προσόντα για ομαδοσυνεργατική, καθοδηγούμενη και αυτοκατευθυνόμενη μάθηση, να αναπτύξουν την ικανότητα για επικοινωνία και να τους καλλιεργηθεί θετική στάση απέναντι στη διά βίου μάθηση.
Το θέμα που θα απασχολήσει ξανά όλους τους φορείς που μετέχουν στο διάλογο και στο οποίο δίνεται ειδικό βάρος για τη δημιουργία του νέου σχολείου είναι τα αναλυτικά προγράμματα. Σύμφωνα με την πρόταση που έχουν διαμορφώσει οι συμμετέχοντες στο ΣΠΔΕ, «μέσα από τα προγράμματα αυτά πρέπει να επιδιώκεται η καλλιέργεια οκτώ βασικών ικανοτήτων, οι οποίες θεωρούνται αναγκαίες για την προσωπική ανάπτυξη του ατόμου, την καλλιέργεια της συνείδησης του ενεργού πολίτη, την κοινωνική ένταξη και την απασχόληση». Αυτές είναι:
· Ικανότητα επικοινωνίας στη μητρική γλώσσα.
· Ικανότητα επικοινωνίας σε ξένες γλώσσες.
· Μαθηματική ικανότητα και βασικές ικανότητες στην επιστήμη και την τεχνολογία.
· Ψηφιακή ικανότητα.
· Μεταγνωστικές ικανότητες, να μάθεις δηλαδή με ποιο τρόπο να μαθαίνεις.
· Αξίες, αρχές και ικανότητες που αναπτύσσουν την ιδιότητα του ενεργού πολίτη.
· Ανάπτυξη της ικανότητας για την ανάληψη πρωτοβουλιών σε όλους τους τομείς.
· Πολιτισμική συνείδηση και έκφραση.Οι κατευθύνσεις για τη σύνταξη νέων αναλυτικών προγραμμάτων επικεντρώνονται, επομένως, στο να αναπτύξουν οι μαθητές «ικανότητες-κλειδιά» για δημιουργικότητα, στοιχείο που αξιολογείται και σε διεθνείς διαγωνισμούς όπως ο διαγωνισμός PISA. Είναι ανάγκη επίσης να αποκτήσουν οι μαθητές τα προσόντα για ομαδοσυνεργατική, καθοδηγούμενη και αυτοκατευθυνόμενη μάθηση, να αναπτύξουν την ικανότητα για επικοινωνία και να τους καλλιεργηθεί θετική στάση απέναντι στη διά βίου μάθηση.
Ετικέτες 'Για την ενημέρωσή σας
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα